Gönderen: furkan | Temmuz 14, 2007

Def Jam: ICON

Hip-Hop ve oyunlar

Müzik türleri bakımından son dönemde en iyi çıkış yapmış olanı hiç kuşkusuz Hip-hop�tır. Gerek yabancı gereksi yerli türü belli bir kemsi kendisine bağlamış, hatta diğer türlerle kavga edecek kadar fanatik bir yapıya sahip olmuştur. Oyun müziklerine baktığımız zaman hip-hop tarzının seçildiği oyunların genelde spor, yarış ve dövüş türlerinde seçildiğini görürüz. Need For Speed, NBA Live, FIFA serileri bunlara örnektir. Amerikan güreşi temalı oyunlarda da hip-hop türü seçilmişse de tam olarak bir bütünlük sağlanamamıştır. Fakat bir oyun serisi var ki bu müzik için yaratılmış durumda; Def Jam serileri�

Oyunların müzikleri tamamen hip-hop türünden olan bu dövüş oyunlarında seçip, dövüştüğünüz karakterlerin bile çoğu gerçek hayatta yaşayan hip-hop yıldızlarından oluşmaktaydı. Gerçekçi dövüşleri karakter modellemeleri hareketler ve oyun müzikleri tam bir bütündü ve oyun gerçekten eğlendiriyor kendini oynatıyor başında saatler geçirmenizi sağlıyordu. İşte şimdi serinin üçüncü oyunu yeni nesil konsollarından XBOX360�a misafir oldu.

Keşke her misafir böyle olsa�

Def Jam Icon�un teknik özellikleri ve değerlendirilmesinden önce bir içerik anlatımı gerekmekte. Özellikle karakterler ve müziklerden bahsetmek gerek. Oyunda bulunan karakterler; Big Boi, Bun B, E-40, The Game, Ghostface Killah, Jim Jones, Lil Jon, Ludacris, Method Man, Mike Jones, Paul Wall, Redman, Sean Paul, Sticky Fingaz, T.I, ve Young Jeezy. Aslına bakarsanız bu adamlar sizin ve bizim beklediğiniz gibi Hip-hop yıldızları değiller. Örneğin bir Jay-Z bir 50 Cent bir Dr.Dre bu oyunda beklenen ve istenen karakterler arasındalar. Fakat oyunun isim hakları ve daha önce yapılmış oyunlarla ilgili bir durumu olduğundan bu karakterler Def Jam Icon�da yer almıyorlar. Oyunda bulunan bütün karakterler yukarıdakiler değil tabi. Birkaç adet hip-hop yıldızı olmayan aman hip-hop piyasasında önemli yere sahip firmaların yöneticileri var; aktör Anthony Anderson, müzik yapımcısı Troy Dollar ve Def Jam�in müzik yapımcısı Kevin Liles gibi. Bu karakterler sadece hikaye modunda oynanabilir oluyor. Ayrıca EA firması hemen hemen bütün oyunlarına koyduğu �Karakter yaratma� sistemini de bu oyuna yerleştirmiş. Ama inanılmaz şeyler yapabildiğiniz bir sistem beklemeyin, oldukça yetersiz geldi bana

Şan + Şöhret + Para + Ekip + Kız Arkadaş=?

Oyunun en dikkat çekici ve güzel olan yeri hikaye modu olarak geçen diğer oyunlarda genelde �Story Mode� adıyla bilinen yer. Def Jam Icon bu moda �Build a Label� ismini vermiş. Zaten anlam olarak yapmanız gereken, isimsiz yeri olmayan bir karakteri hikaye boyunca geliştirip Icon�ın bir numarası yapmak. Hikayeye Carver adında bir müzik yapımcısını savunarak başlıyorsunuz. Carver�da bunun karşılığı olarak hayallerinizi gerçekleştirmek adına size bir şans veriyor. Gerisi size dövüş yeteneğinize ve müziği kontrol yeteneğinize kalmış. İnsanları yendikçe yükseliyorsunuz. Yükseldikçe yendiğiniz insanlar sizin etiketiniz altında şarkılarını söylüyorlar, imzalarını size atıyorlar. Karakterler imzaları attıkça sizin geliriniz de artıyor ki, bunları oyunda kapalı olan müzikleri açmak için kullanıyorsunuz.

Bu sadece bir müzik dinleme olayı anlamına gelmiyor, bu müzikleri açmak oyun içerisinde bir nevi yatırım oluyor da denebilir. Tabi oyunda her şey sizin para kazanmanız üzerine gelişmiyor. Karakterler size para getirirken bir yandan da götürüyorlar (Özel istekler, faturalar, çeşitli harcamalar vs�). Bunun yanında sizde kendinize bakıyor kendiniz içinde çeşitli harcamalar yapıyorsunuz. Tabi bu harcamalar karşı cinsinde ilgisini çekiyor ve beraberliğinizi mutlu kılmak için daha da para harcıyorsunuz. Oyun bu noktada sadece dövüşerek para kazanmak değil, herkesin hayatını mutlu bir şekilde sürdürecek kadar, para kazanmak için oynamanız gerektiğini gösteriyor. Paranız çoğaldıkça zengin olmaya başladıkça işler ciddileşmeye, çabuklaşmaya ve haliyle de paranın her girdiği yerde olduğu gibi kirlenmeye başlıyor. Artistlerinizi çalmaya çalışan rakip firma elemanları, sizi zirveden indirmek için rüşvet karşılığı çalışan polisler, skandal yaratmak için canını dişine takan (!) kadınlar sizin uğraşmanız gereken ikinci derece tehditler oluyor. Aslına bakarsanız bir hip-hop firmasındaki üst düzey yöneticinin hayatını film gibi izliyorsunuz, hatta oynuyorsunuz. Oyun bu moduyla gerçekten diğer dövüş oyunlarından ayrılıyor ve sizi koltuğa bağlıyor.

Dövüş

Dövüş sistemine bakılacak olursa Fight Night Round 3�ü oynayan arkadaşlar çok ciddi yabancılık çekmeyeceklerdir. Çünkü FNR3�ü hazırlayan ekip Def Jam Icon�ı da hazırlamış. Öncelikle her karakterin kendine has güçlü olduğu yönleri veya dövüş stili var. Bazıları sadece ayaklarını, bazıları sadece ellerini bazıları ise her ikisini de kullanıyor. Bütün karakterlerin yaptığı en önemli 2 hareket var, biri tutup fırlatmak veya tutup takedown�larla rakibinize etkili bir darbe indirmek. İkinci hareket ise müziği kontrol ve ritmi takip. İkincisinden birazdan bahsedeceğim. Kısacası hareket ve güç durumu bakımından oyundaki karakterler arasında güç dengesi sağlanmış görünüyor. Normal tuşlarla vurmanın yanında FNR3�te olduğu üzere sol tetik ve tuş kombinasyonları ile kombinasyonlu ve değişik saldırılar yapabilirsiniz.

Turntable hesabı

Gelelim bence oyunun en değişik olayına. Müziği kontrol, evet müzik oyunda sizin için bir silah. Sanırım bu konuyu biraz açmam lazım. Bir dövüşe başlamadan önce iki karakter içinde müzik seçiyorsunuz. Daha sonra dövüş başladığında müzik çalmaya başlıyor. Genelde ilk çalan şarkı sağ taraftaki dövüşçünün parçası oluyor. Eğer çalan müzik sizin karakteriniz için seçtiğiniz müzikse vurduğunuz her bir darbe daha güçlü oluyor. Fakat burada devreye �Müziği kontrol� olayı giriyor. Eğer rakibinizi yerde tutmaz ayağa kalkmasını sağlarsınız, iki küçük Turntable hareketi ile kendi müziğine geçiyor veya çalan şarkıyı başa sararak etrafın patlamasını sağlıyor. Şarkıyı kendi şarkısına çevirirse bu sefer onun vuruşları daha güçlü oluyor. Şarkıyı başa veya sona sararsa etraf patlıyor ve sizde havalarda uçuyorsunuz. Turntable hareketlerini sol tetiğe basılı tutup sağ veya sol kontrol çubuklarını döndürerek yapıyorsunuz. Unutmayın, herhangi bir dövüş oyununda sadece çalan müzik bu oyunda sizin kurtuluşunuz olabiliyor. Rakibinizi yerde tutmanızın bir yararı da dövüşlerin yapıldığı arka planın dövüş ile iç içe olması. Örneğin kulüpte bulunan hoparlörün yaydığı bas dalgalarıyla sizi uçurması, çatı katında bulunan helikopterin o sırada çalınan şarkının ritmine göre kuyruğunu çatıya doğru savurması veya benzinlikte bulunan pompalarının patlaması dövüşün seyrini ciddi bir biçimde değiştirebiliyor.


Responses

  1. hip hop bir bomba.


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: